Kesä, työharjoittelu ja Sri Lanka


Oon ihan mestari unohtamaan kaikki velvollisuudet viikonlopun ajaksi, ja maanantain koittaessa monesti kaikki asiat iskee tajuntaan ihan yllättäen. Tää viikko alkoi taas tuhat asiaa mielessä. 

Kirjoitin joulukuussa tässä postauksessa mun pläneistä lähteä kesäksi työharjoitteluun  Sri Lankaan. En ookaan täällä blogin puolella sen jälkeen tästä puhunut, mutta hotellin, johon mun piti alunperin mennä, avaaminen venyy parilla kuukaudella ja mun suunnitelmat muuttuivat siinä samalla. Sain yhteydenoton toisesta kivasta hotellista Hikkaduwa-nimisestä kylästä. Nyt, kun on pitänyt sumplia kaikki alusta asti uuden hotellin kanssa, en oo vieläkään päässyt ostamaan lentolippuja ja hankkimaan viisumia. Oottelen edelleen tietoa mun harjoittelun alkamispäivämäärästä, joka pitäisi olla jo alle kuukauden päästä.


Kymmeniä kysymyksiä pyörii päässä. Mitä jos sairastun? Hommaanko paikallisen puhelinliittymän? Mitä pakkaan mukaan kolmeksi kuukaudeksi? Tulenko olemaan yksinäinen? Mitä jos joudun onnettomuuteen? Onko paikallinen työtahti liian raskas mulle?

Mua jännittää ihan hulluna jättää kaikki tutut ja turvalliset asiat muutaman kuukauden ajaksi. Mua jännittää miltä musta tuntuu, kun lennän kolmella eri lennolla täysin tuntemattomaan kohteeseen. Jännittää, miten pärjään. Mutta kyllähän mä pärjään. Tiedän kyllä saavani asiat järjestykseen, kun nyt vain saisin allekirjoitetun työsopimuksen haltuuni. Tässä on vielä paljon järjesteltävää, mutta oon kuitenkin aika luottavaisin mielin.

Aika menee niin törkeän nopeasti, että kohta jo huomaan pakkaavani tavaroita. Kohta mua tullaan hakemaan Colombon lentokentältä ja pääsen näkemään huoneen, jossa asun seuraavien kuukausien ajan. Eniten odotan kaikkea sitä, mitä opin itsestäni reissun aikana. Uutta näkökulmaa elämästä ja itsestäni sekä varmuutta siitä, että pärjään yksin vaikka toisella puolella maapalloa.

Kaikki tulee menemään just hyvin.

Sri Lanka viisumi työharjoittelu Hikkaduwa
Sri Lanka työharjoittelu

38 kommenttia

  1. Ihan mahtava kokemus sulla edessä! Tsemppiä kaikkeen, hyvin se menee:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon ihana Sofia ♥ Ihan varmasti tosi kokemusrikas kesä edessä :)

      Poista
  2. Ihania kuvia susta <3 Ja wau Sri Lanka!! Ylipäätään tollanen työharkka ulkomailla! Kuulostaa tosi luksukselta, tsemppiä siihen projektiin!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oii kiitos, mulla oli taas huippukuvaaja! ;) Ihana reaktio :-D ♥ En usko että tulee olemaan pelkkää luksusta mutta varmasti tosi opettavainen ja ainutlaatuinen kokemus :) Kiitos tsempistä!!! ♥

      Poista
  3. Toivottavasti saat sumplittua pian kaikki asiat selviksi, se varmasti helpottaa jo!:) Kyllä kaikki tulee meneen varmasti hyvin<3 Ja kun oot noin ihanan ilonen ja sosiaalinen tytsy, niin tiiän että tuut saamaan kavereita 8)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oot huippu ♥♥ Jee, tänään sain allekirjotuksen papereihin eli hommat lähtee taas rullaamaan eteenpäin =) Haha, toivotaan että tutustun muihinkin kuin työkavereihin siellä niin ei käy aika niin yksinäiseksi :D!

      Poista
    2. Thank God! Nyt vihdoin nytkähti homma eteenpäin :) Pidäpäs äippä ajantasalla kun olen ihan pikkusen varpaillani tän jutun kanssa ;-) Olishan sua niin mukava tulla Sri Lankaan moikkaamaan!

      Poista
    3. No ois kyllä niin kiva kun tulisitte! Kyllä mä sinne oon edelleen kovasti menossa ;DD pus ♥

      Poista
  4. Sulla on mahtava asenne koko touhuun! Itse mietin pitkään vaihtoon hakemista ja jätin sen sitten lopulta tekemättä, koska jännitin juurikin samoja kysymyksiä. Toisaalta nyt olen tyytyväinen, etten hakenut, koska ajankohta ei tuntunut oikealta mulle juuri nyt. Tsemppiä sinne maailman toiselle puolen ja olet ihan oikeassa; kaikki menee varmasti tosi hyvin! ♥

    http://justsayinghianne.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihan hirveesti, Anne ♥! Mä aina lukiossakin mietin, että ois kiva lähteä vaihtoon mutta mulla oli ihan sama juttu, en uskaltanut silloin. Nyt alkoi olla koulun puolesta ihan vikoja mahdollisuuksia lähteä niin vaikka jännittää ja vähän pelottaakin, uskon että tää on pelkästään hyvä juttu! Jos susta tuntui silloin ettei ajankohta ollut oikea niin se oli ihan varmasti oikea päätös. Kiitos paljon ihanasta kommentista ♥

      Poista
  5. Ihan varmasti sie pärjäät!! :) mutta ittellänikin kyllä varmaan pyörisi samat kysymykset, että mitä jos sitä ja tätä ja tota..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että aattelet noin =)♥ Kiitos sanoista, ne antaa rohkeutta mulle :)

      Poista
  6. Voi Miltsu, oot kyllä niin vahva ja positiivinen ihminen, että pärjäät varmasti ihan missä vaan! Tottakai tollasia pelottavia ajatuksia ja ''mitä jos'' -kauhuskenaarioita tulee mieleen, kun on lähdössä uuteen paikkaan ja jättämässä sen tutun ja turvallisen ympäristön hetkeksi taakse. Mulle saa sitten soittaa sieltä vaikka joka päivä ja skypetetään ihan kunnolla sitten ;) oot rakas <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ♥ ♥ ♥ Niin ihanasti sanottu, kiitos!! Seura tekee kaltaisekseen, ehkä oon ammentanu sun olemuksesta positiivisuutta :) Varo vaan, mä skypettelen sulle kohta oikeesti joka päivä, saat olla päivystämässä ja oottamassa mun kriisipuheluita :D säkin oot niiin rakas xx

      Poista
  7. Vau, ihan mahtavaa!! Pärjäät kyllä varmasti :)

    VastaaPoista
  8. Voi että, toi on kyllä niin mahtava ja jännittävä mahdollisuus! :) Ihan varmasti pärjäät siellä hyvin ja selviät kaikesta <3 Totta kai alkuun jännittää ja jotkut asiat voi pelottavaa, mut asioilla on tapana järkkäytyä :) Kiva kuulla ja nähdä sun elämää sitten sieltä maailman toiselta puolen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sitä se kyllä on! Oon samaa mieltä, alkustressin jälkeen kaikki alkaa varmasti rullata mainiosti :) Sieltä tulossa varmasti paljon postauksia joten pääset kyllä näkemään enemmän kuin tarpeeksi ;) ♥

      Poista
  9. Pakko kyllä nostaa sulle hattua miten rohkea ja toiveikas sä olet koko työharjoittelun suhteen! Ihan mahtavaa varmaan lähteä Sri Lankaan työharkkaan ja vielä kun tietää että siellä oikeasti tulee pärjäämään :) Nää kuvat on myös ihan tosi ihania, oot tosi kaunis! ♥ Tsemppiä hirveesti, että saat asiat sumplittua ja pääset ikimuistoiselle työharjoittelulle! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi että kuinka kiva kommentti! ♥ Rohkeutta se kyllä vähän vaatiikin mutta uskon että sitä on kerätty jo ihan tarpeeksi tässä kuluneiden kuukausien aikana jo ihan kaiken tän järjestelynkin tiimoilta! :D Kiitos ihanista sanoista, säkin oon tosi kaunis inside out ♥

      Poista
  10. Uskon todellakin että kaikki tulee menemään varsin hyvin!! :) Onhan se varmasti jännittävää lähteä yksin toiselle puolelle maapalloa reissuun ja työharjoitteluun, mutta tuo tulee varmasti olemaan kasvattava kokemus siulle ♥ Ja varmasti nuo kaikki käytännön asiatkin tulevat selviämään tässä lähiaikoina, usko pois! :)
    Ihania kuvia tässä postauksessa ♥ :*

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi nää teijän kommentit piristää niin kovasti ♥ Just aika paljon jännittää se, ettei oo ketään tuttua ihmistä ympärillä kenelle purkaa ajatuksia ja tuntemuksia! Tänään tosiaan taas sain heiltä vastausta niin voi taas jatkaa järjestelyitä, eli yksi stressin aihe vähemmän =) Kiitos, mestarikuvaaja Ani on nää kuvat räpsinyt ;)

      Poista
  11. Toi on aivan mahtava tilaisuus ja mä itse menisin jo olis tollanen tilaisuus! :) Toivon, että tulisi haha :D Olis niin siistiä, opettavaa ja jännittävää lähteä jonnekki kauas kuukausiksi tekemään töitä :) Kyllä sä selviät <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla että menisit, mäkin oon ehdottomasti sitä mieltä että tällaset tilaisuudet kannattaa hyödyntää :) Haha toivottavasti säkin pääset vielä kokemaan samanlaisen mahdollisuuden! ♥ Tästä kommentista sain kyllä ihan valtavasti voimaa, kiitos Niina! :)

      Poista
  12. Ihania kuvia susta ♥ Ja harmi, ettei se ensimmäinen paikka toteudukkaan, mutta onneksi kuitenkin pääset toiseen varmasti ihanaan paikkaan työskentelemään harjoittelusi! :) Melkein jopa houkuttelisi itseäkin lähteä harjoitteluun ulkomaille :D Toivottavasti aiheesta tulee enemmänkin postauksia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!! ♥ Toisaalta kaikki varmaan meni paremmin päin näin, sillä siihen edelliseen hotelliin mihin mun piti mennä, ois pitänyt vielä matkustaa lentokentältä koko maan halki joku 8-10 tunnin matka ja se ei ehkä enää kolmen lennon jälkeen olisi kauheesti napannut! :D Tämä uus on tosiaan vaan parin, kolmen tunnin matkustamisen päässä kentältä ja ovat sieltä luvanneet tulla hakemaan mut että pääsen turvallisesti perille 8) Aiheesta ehdottomasti tulossa hirveä kasa postauksia! :D Kiitos ihanasta kommentista ♥

      Poista
  13. Niin kauniita kuvia susta <3 vitsi mikä upea kokemus sulla edessä! Olin itse aikoinaan Sloveniassa työharjoittelussa ja samoja ajatuksia pyöri silloin mielessä.. Tuut pärjäämään loistavasti ja varmasti saat siellä ihania uusia ystäviä/tuttavuuksia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ihana Nina, kiitos ♥ Niin muuten muistankin hämärästi nyt kun sanoit että säkin oot ollu ulkomailla harjottelussa! Ihanaa, sain vähän kuin vertaistukea sun kommentista - kun säkin oot uskaltanut lähteä ja saanut siitä upean kokemuksen, miksi mä en uskaltaisi :) Ois muuten tosi siistiä lukea sun harjottelukokemuksista sun blogista jos tekisit joskus siitä postauksen!

      Poista
  14. Ihania kuvia! Ja vautsi toi bombertakki, jajajaja tsemppiä tulevaan! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aww, kiitos! :) Mäkin oon kovasti tykästynyt tohon takkiin! Kiitos kauheasti tsempeistä ♥

      Poista
  15. Voi kun oot ollut niin nättinä taas <3! Supekiva asu ja toi takki on kyl niin magee :)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oioi, kiitos! ♥ Hehe mä tykkään viilettää tollasissa vähän rennommissa vaatteissa mutta välillä on kiva taas panostaa ja vetää jotain naisellisempaakin päälle :) Kiva kuulla, että säkin tykkäät tosta takista! :)

      Poista
  16. Tsemppiä sulle, tiedän että pärjäät!♥ Todella kauniita kuvia susta.♥

    VastaaPoista
  17. Ihania kuvia ja hurjasti tsemppiä <3


    ♥ Vilhelmiina Lyydia
    http://vilhelmiinalyydiaa.blogspot.fi

    VastaaPoista
  18. Oi ihana Milla, tuut varmasti pärjäämään tosi hyvin ja siitä tulee huippua varsinkin tuolla asenteella!:) t.Katariina p.s.Tuun moikkailemaan Selloon :):)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heiii ihana, voi miten kiva kun kommentoit!! ♥ Toivotaan, uskon kyllä kans että tulee ihan unohtumaton ja ainutkertanen kokemus:) Tosi ihanaa jos tuut moikkaamaan, toivottavasti satun oleen paikalla silloin! Ikävä jo! xx

      Poista

Jokainen kommentti piristää päivääni! ♥

Instagram: millamarinak
Snapchat: millamarinak
Youtube: Milla Kantonen